5. November 2014 13:01
5. November 2014 14:48
5. November 2014 15:11
Ihre Änderungen der Einstellungen zur Datenbanksortierung sollen in die Datenbankänderung einfließen.
Sie können die Sortierung nur ändern, wenn die Einstellung 'Sortierung überprüfen' bereits vor dem Ändern der Datenbank überprüft wurde.
5. November 2014 16:02
5. November 2014 17:00
5. November 2014 18:10
dannyt hat geschrieben: In der CRONUS RU Datenbank habe ich ja auch keine "translations.txt" Datei, hier ist es ja auch direkt in den CaptionML-Properties?
MSDN hat geschrieben:Microsoft Dynamics NAV Server adds the translated strings in the file to the metadata store for the Microsoft Dynamics NAV deployment.
dannyt hat geschrieben:oder z.B. die .FLM Datei in eine "translations.txt" "zu konvertieren"?
5. November 2014 19:08
6. November 2014 10:50
dannyt hat geschrieben:Was ich beim Vergleich der beiden Datenbanken festgestellt habe, ist dass die Kollationen abweichen.
NAVDACH Version: Latin1_General_100_CS_AS
NAVRU Version: Cyrillic_General_100_CS_AS
6. November 2014 11:00
6. November 2014 12:31
6. November 2014 14:01
6. November 2014 14:48
7. November 2014 14:27
10. November 2014 15:01
19. November 2014 13:01
• Restore fresh Dynamics NAV 2013 R2 database and apply CU 13 (7.1.38455)
• Set Non-Unicode/System Language to Russian (Codepage 1049/866) and restart.
• Open Development Environment.
• Mark all objects, import "RUS.flm" from Database folder
• Export Translation as "Translation ALL.txt"
• Use custom PowerShell tool to remove all translations except RUS/1049. Let the file auto-convert to UTF-8. Name it "Language RUS UTF8.txt"
DeleteTranslation "Translation ALL.txt" "Translation RUS UTF8.txt" "1031,1033" 866 utf-8
• Set Non-Unicode/System Language back to original setting and restart.
• Copy file "Language RUS UTF8.txt" to Translations Service folder.
• Start Windows Client, set Language to Russian and enjoy
16. Dezember 2014 17:53